انواع چای: چای سفید

چای سفید:

در حالی که مصرف کنندگان چای چینی مزایای چای سفید را از دوره سلسله مینگ میشناسند ، تا همین اواخر آن ا در خارج از آسیا عملا ناشناخته بود. اما امروز، همه ی سرآشپزها و محققان پزشکی طعم ظریف و خواص درمانی چای سفید را ستایش می کنند. چای سفید وارد  شمال امریکا شده است. محققان بازار پیش بینی می کنند، چای سفید به یکی از داغترین گرایش مواد غذایی جدید تبدیل شود.

طرفداران چای می دانند که همه چای ها از بوته چای Camilla Sinensis  می آیند این که آیا یک برگ چای پیچ خورده در یک فنجان سبز، سیاه و سفید، و یا چای اولانگ  باشد به طور کامل به اینکه پس از کنده  شدن چه اتفاقی می افتد و به فرایند تخمیر بستگی دارد . چای سیاه تیره رنگ و عطر و طعم  آن ناشی کامل از فرایند تخمیر پیچیده ای است و بیشترین درصد تخمیر را دارد. در چای سبز برگ چای برای دلپذیری  بیشتر مزه تخمیر نشده و بلکه صرفا در هوای گرم پژمرده و به سرعت بخار داده می شوند. چای اولانگ  توسط تخمیر جزئی به رنگ مایل به قرمز متمایز می شوند.چای سفید از برگ های چای نابالغ هستند که  جوانه های برگ هنوز باز نشده اند.در مدت کوتاهی قبل از باز شدن کامل  جوانه برداشت و چای تولید می شود. به طور کامل برداشت جوانه های پرزدار در مدت دو روز در اوایل بهار انجام می شود .

برگ های چای با هدف تولید چای سفید تحت پردازش حتی کمتر از  تولید چای سبز قرار می گیرد و به جای هوا خشک، خشک کردن برگ صرفا با  بخاردادن صورت می گیرد. چای سفید حاوی پلی فنول بیشتر و آنتی اکسیدان قویتر است که با سلول های سرطان زا مبارزه  کرده وآنها را می کشد.همچنین کافئین موجود در چای سفید از چای سیاه کمتر است و وابستگی کمتری در اثر مصرف آ ایجاد می شود.

خواص و مزایای درمانی چای سفید

  • در حالی که چای سبز و سیاه و سفید بسیار سالم هستند، چای سفید چای حداقل فرآوری شده است و بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. آنتی اکسیدان ها ی چای سفید  شامل مواد مغذی است که از بدن دربرابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. رادیکال های آزاد، مخرب DNA و تسریع  کننده ی پیری و .....هستند.
  • پیشگیری از سرطان

چای سفید احتمالا قدرت مقابله در برابر سلول ها ی سرطان زا و در بسیاری از انواع مختلف سرطان، از جمله روده بزرگ، پروستات و سرطان معده را دارند. فلاونوئیدها، نوع از آنتی اکسیدان هاست،که باعث مهار رشد سلول های سرطانی و جلوگیری از توسعه آنها می شوند. همچنین در برخی موارد، چای سفید به عنوان داروهای تجویزی، بدون عوارض جانبی استفاده می شود.

  • فشار خون پایین

مطالعات نشان می دهد که چای سفید می تواند  باعث رقیق شدن خون و بهبود عملکرد عروق شود که این از فشار خون بالا جلوگیری می کند. نگهبانان چای سفید از طریق ترویج عروق خون قوی و سالم ، از سکته مغزی جلوگیری میکند.

  • کاهش کلسترول

کاتچین(Catechins )، یک گروه دیگر از آنتی اکسیدان ها، یافت شده در چای سفید است که برای کاهش کلسترول خون، مفید است. کلسترول نوع خاصی از چربی است و برای سلامت لازم است. کلسترول خوب و کلسترول بد وجود دارد، و چای سفید خوب را افزایش می دهد در حالی که کاسترول بد را کاهش می دهد. این مانع از سفت شدن سرخرگ ها و انسداد جریان خون می شود.

  • حفاظت از قلب

 

با رقیق شدن خون، کاهش فشار خون، و کاهش کلسترول، چای سفید از قلب و کل سیستم گردش خون محافظت می کند. محققان همچنین کشف کرد که افرادی که 2 فنجان یا بیشتر در روز چای سفید نوشیدن به احتمال زیاد تقریبا 50٪ کمتر در معرض حمله قلبی قرار می گیرند.و چای سفید واقعا برای قلب مقوی است.

 

  • استخوان قوی تر

مطالعات نشان داده اند افرادی که به طور منظم چای می نوشند باعث تراکم استخوان و قدرت بیشتری نسبت افراد دیگر می شود. چای سفید نیز ممکن است اثرات مفید برای افراد مبتلا به ورم مفاصل و پوکی استخوان داشته باشند.

 

  • ضد باکتری و ضد ویروسی

چای سفید کشنده طبیعی باکتری ها و ویروس می باشد.آنتی اکسیدان ها ی چای سفید آنقدر فراوان هستند که باعث حفاظت در برابر انواع مهاجمان و طیف گسترده ای از بیماری کل سیستم ایمنی بدن، می شوند. همچنین  از شیوع آنفولانزا وسرما جلوگیری میکند ،  می تواند علائم و نشانه های HIV را تسکین دهد.

 

  • سلامت دندان و لثه

چای سفید حاوی مقدار کمی فلوراید و دیگر مواد مغذی است که باعث استحکام دندانها و سالم می شوند. همچنین باکتری مسئول بروز پلاک، پوسیدگی دندان و بوی بد دهان را می کشد.

 

در مطالعه ای در سال 2004 در دانشگاه پیس به این نتیجه رسیدند که چای سفید می تواند به سیستم ایمنی بدن شما در مبارزه با ویروس ها و باکتری عفونت زای خطرناک کمک کند. مطالعه همچنینبه این نتیجه رسیدند که چای سفید غنی از فلوراید  است و به جلوگیری از رشد پلاک دندانی، عامل اصلی پوسیدگی دندان کمک می کند.

تهیه چای سفید:

چای سفید مانند چای سبز، بهتر است با آب خالص که خیلی گرم است، اما جوش نباشدبین 75 تا85 درجه سانتی گراد دم داده شود. برای عطر و طعم قوی تر، برای چند دقیقه بماند. 2 قاشق چای خوری چای خشک برگ در هر فنجان پیمانه مناسبی است.مطالعات نشان می دهد که مصرف  2-4 فنجان چای سفید در روز عملکرد خواص درمانی بیشتری از مصرف یک فنجان آن دارد. می تواند برای صرفه جویی در مصرف چای و پول ، به سادگی resteep برگ یک یا دو بار برای استخراج تمام مواد مغذی ( دوباره دم کردن) ا نجام شود.هنگام استفاده مجدد از برگ های چای، دم کشیدن چند دقیقه طولانی تر از مرحله اول طول می کشد.

منابع:

http://www.whiteteaguide.com/whiteteatips.htm

http://www.herbco.com/t-medicinal-tea.aspx

Wikipedia

http://chinesefood.about.com/od/chineseteaandliquor/a/whitetea.htm


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 شهريور 1393برچسب:, | 1:3 | نویسنده : مبینا عباسی (کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی) |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.
 <-PostRate-> <-PostRateCount->